Με αφορμή δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών στον έντυπο και ηλεκτρονικό
Τύπο, περί «ακτιβισμού» εκ μέρους ομάδων, οι οποίες κυκλοφορούν
αυτοσχέδια (μηχανοκίνητα και μη) οχήματα επί της σιδηροδρομικής υποδομής
του ΟΣΕ στο δίκτυο της Πελοποννήσου, γνωστοποιούνται τα εξής:
1. Το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη και Ζευγολατιό – Καλαμάτα με βάση τις διατάξεις του Ν.3891/04.11.2010 έχει χαρακτηριστεί ως «ενεργό» δίκτυο, και το τμήμα Τρίπολη – Ζευγολατιό ως δίκτυο «υπό κατασκευή». Η κατηγοριοποίηση των τμημάτων έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ. Κανένα από τα εν λόγω τμήματα δεν έχει χαρακτηριστεί ως «ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας».
2. Ανεξάρτητα όμως από την κατηγοριοποίηση της παραγράφου 1, απαγορεύεται οιαδήποτε μη εγκεκριμένη χρήση της υποδομής του ΟΣΕ, από πεζούς ή οχήματα. Η αυθαίρετη κυκλοφορία οχημάτων αμφιβόλου αξιοπιστίας και ασφάλειας, εγκυμονεί κινδύνους μεγάλων ατυχημάτων (πχ εκτροχιάσεις, συγκρούσεις με σιδηροδρομικά οχήματα του ΟΣΕ, συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις, πτώσεις επιβαινόντων κ.α.)
3. Ως εκ τούτου, για οποιαδήποτε βλάβη ή ατύχημα προκληθεί από την παράνομη αυτή ενέργεια, δεν ευθύνεται ο ΟΣΕ. Επιπλέον, για ζημιές ή φθορές που θα προκληθούν στη σιδηροδρομική υποδομή λόγω της παράνομης αυτής ενέργειας, ο ΟΣΕ επιφυλάσσεται παντός νόμιμου δικαιώματος κατά παντός υπαιτίου.
4. Ενέργειες «προστασίας από κλοπές και φθορές της γραμμής» είναι ευπρόσδεκτες, εφόσον γίνονται πάντοτε σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, και όχι στο πλαίσιο περιστασιακής ψυχαγωγίας.
5. Ενέργειες που προωθούν την ανάπτυξη του «σιδηροδρομικού τουρισμού» θα γίνουν οργανωμένα, σε συνεργασία του ΟΣΕ με φορείς κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πληρουμένων όλων των απαραίτητων τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων.
1. Το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη και Ζευγολατιό – Καλαμάτα με βάση τις διατάξεις του Ν.3891/04.11.2010 έχει χαρακτηριστεί ως «ενεργό» δίκτυο, και το τμήμα Τρίπολη – Ζευγολατιό ως δίκτυο «υπό κατασκευή». Η κατηγοριοποίηση των τμημάτων έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ. Κανένα από τα εν λόγω τμήματα δεν έχει χαρακτηριστεί ως «ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας».
2. Ανεξάρτητα όμως από την κατηγοριοποίηση της παραγράφου 1, απαγορεύεται οιαδήποτε μη εγκεκριμένη χρήση της υποδομής του ΟΣΕ, από πεζούς ή οχήματα. Η αυθαίρετη κυκλοφορία οχημάτων αμφιβόλου αξιοπιστίας και ασφάλειας, εγκυμονεί κινδύνους μεγάλων ατυχημάτων (πχ εκτροχιάσεις, συγκρούσεις με σιδηροδρομικά οχήματα του ΟΣΕ, συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις, πτώσεις επιβαινόντων κ.α.)
3. Ως εκ τούτου, για οποιαδήποτε βλάβη ή ατύχημα προκληθεί από την παράνομη αυτή ενέργεια, δεν ευθύνεται ο ΟΣΕ. Επιπλέον, για ζημιές ή φθορές που θα προκληθούν στη σιδηροδρομική υποδομή λόγω της παράνομης αυτής ενέργειας, ο ΟΣΕ επιφυλάσσεται παντός νόμιμου δικαιώματος κατά παντός υπαιτίου.
4. Ενέργειες «προστασίας από κλοπές και φθορές της γραμμής» είναι ευπρόσδεκτες, εφόσον γίνονται πάντοτε σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, και όχι στο πλαίσιο περιστασιακής ψυχαγωγίας.
5. Ενέργειες που προωθούν την ανάπτυξη του «σιδηροδρομικού τουρισμού» θα γίνουν οργανωμένα, σε συνεργασία του ΟΣΕ με φορείς κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πληρουμένων όλων των απαραίτητων τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου